onsdag 27 november 2013

Skillnaden mellan de två gröna ljusen.

Sådär. Ett mindre viktigt inlägg men något som retar mig när man kör i stan.
Ska fokusera på de två ljusen till vänster på bilden.

När du står i en korsning, och den andra  lampan från vänster lyser, avvakta och se om det finns något att väja mot. Ex på detta är om du korsar någons körbana eller om det är en cykel/gångbana i riktningen du svänger.

MEN! Ser du den med pil på - ge fan i att stå mitt i korsningen som en idiot och tro att något ska hända. Dom andra har rött.  Tro mig. Bara för att du står där fick jag rött och måste vänta ytterligare 5 minuter.

Av vägen om du inte kan köra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar